Evlilik Gelinlik Düğün Pırlanta Planlama Sitesi
Deutsche Version von Dugunum.Com English Version of Dugunum.Com Eğer annesiyle sevgi dolu bir ses tonuyla konuşuyorsanız. Aşıksınızz! Nazar Değmesin, İnşallah.
Gelinlik | Damatlık | Mücevher | Abiye | Davetiye | Ayakkabı | Çeyiz | Gelin Kuaförleri | Damat Kuaförleri | Gelin Damat Makyajı
Tekneler | Düğün Mekanları | Davet Dekorasyon | Düğün Müziği | Catering | Fotoğraf-Video | Havai Fişek Konfeti | Gelin İç Giyim
Çiçekçiler | Düğün Pastası | Nikah Şekeri | Gelin Arabası | Dans Dersleri | Ev Dekorasyonları | Beyaz Eşya | Balayı | Mobilya
Ev Elektroniği | Sünnet Düğünü | Palyaço & Sihirbaz | Çocuklarımıza  | Reklam | Ana Sayfa | Düğün Firmaları
facebook_banner_dugunum_com.jpg

ERKEKLER NEDEN ALDATIR? İŞTE O NEDENLER!!!
İnsanların uzun yıllardır cevabını aradığı ''aldatma'' eyleminin altında, biyolojik, psikolojik ve sosyal nedenlerin olduğu iddia edildi. 

Söyleyin Bize
Hangisi sizi daha fazla Üzer
Sevgilinizin Ölmesi
Sevgilinizin Aldatması


Sonuçlar

--------------------------------------------------------------------------------

Ege Üniversitesi (EÜ) Tıp Fakültesi Psikiyatri Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ahmet Çelikkol, insanın biyolojik, psikolojik ve sosyal bir canlı olduğu belirterek, ''Aldatma söz konusu olunca, bu üç nedenden biri, ikisi hatta üçü bir arada olabilir'' dedi.

aldatmak.jpg

Çelikkol, erkeklerin büyük bölümünün aldattığında, bunu ballandıra ballandıra çevresine anlattığını ve bundan haz duyduğunu ifade etti.

Psikologların üzerinde durdukları, insan davranışını önemli ölçüde belirleyen üç konu olduğunu kaydeden Çelikkol, bunların benlik kavramı, özsaygı ve özgüven olduğunu söyledi.


Çelikkol, bazı kişilerde bu üç nitelikte önemli eksiklik söz konusu olduğunu belirterek, böyle kişilerin aşağılık kompleksi içinde boğulduklarını öne sürdü.


Bu güvensizlik ve inançsızlığın, kişisel deneyimlerin, geçmiş yaşantının, davranışların ve sosyal etkileşimlerin toplamında geliştirilen kazanımlar olduğunu ifade eden Çelikkol, bu durumdaki kişilerin, farkında olsa da olmasa da kendini sürekli başkalarıyla kıyasladığını, dahası eşini, çocuklarını da başkasının eşleriyle, çocuklarıyla kıyasladığını, bu tür bilinçli veya bilinçdışı karşılaştırmaların zihninde şekillenip, benlik kavramının gelişme düzeyini belirlediğini söyledi.


Çelikkol, bu durumun, kişinin davranışlarında etken olduğuna dikkati çekerek, ''Aşırı olursa örnekleri verilen davranışlar ortaya çıkar''dedi.


Birçok uzmanın, benlik kavramını, özsaygıyı ve özgüveni her alandaki toplam duygusal uyumun en iyi göstergesi olduğunu kabul ettiğine dikkati çeken Çelikkol, altta yatan değersizlik hislerinin genellikle birçok durumda ruh sağlığını etkilediğini, hatta bozabildiğini kaydetti.


Toplumsal değer yargılarının veya erkek yanlı peşin hükümlerin de bu davranışları beslediğini belirten Çelikkol,''Aldatma, erkek tarafından yapılıyorsa, adı (çapkınlık) olur. 

Genel anlamda erkek çapkınlığının mağduru hatta bazen kurbanı olan kadın da büyümekte olan oğluna (çapkın) diye, bir anlamda yüceltici sıfatlarla hitap etmekte zorlanmaz, hatta haz duyar'' diye konuştu.

İsterse aldatsın ne olacak görür
Bir kadın Bir erkek-Aldatma Geyiği
Falda çıkan aldatma hadisesi
Sadece kadın yada erkek aldatmaz!!

Yorumlarınız

 128.Yorumcu, seval, adana... 25/02/2012, 20:18
7 yıllık evlıyım gecen sene ıs arkadasının bırıyle 20 gunluk bı konusmalarını yakaladım yemınler edıyo ama ben aldatıldıgımı hıssedıyorum ve bu supe benı olduruyo ne yapmam gerektıgını de bılmıyorum benım o kadını sevmedıgımı bıle bıle nasıl yaptı ve bunu benden nasıl sakladı dıye delı oluyorum sızce ben aldatıldımmı ark
 127.Yorumcu, gülşen, kocaeli... 18/08/2011, 02:13
mrb yaradılış amacını unutan herkes aldatır cüzzi arademize sahip çıkmalıyız bilirizki vücudumuzda her yer kirlenir kirlenmeyen tek yer vicdandır kız olsun erkek olsun onu hissettigimiz an kendimize dur demeyi bilmeliyiz. bilenleriniz vardır mutlaka aldatma hakkında ayet vardır;aldatan herkimse oda bunun karşılığını mutlaka verir yani bu sadece temasla olmaz ruhen de olabilir aldatıyorsan aldanıyorsun yalan söylüyorsan sanada söyleniyor kısaca haksızlık ediyorsan sanada ediliyor.çok eşliliği yaşayanların mutlu olduğuna inanmıyorum çünkü kendinle daima acaba hata yaparmıyım yakalanırmıyım oda beni aldatırmı huzursuzluk gb gb...bilim adamları zeki erkek aldatmaz diyorlar
 126.Yorumcu, beyza, bursa... 07/08/2011, 03:13
Beyler ve bayanlar unutmayın asla aldatmanın nedeni olmaz bedeli olur.Ayrıca erkek ya da kadın her kim eşini aldatıyorsa evli olan taraf daha çok suçludurç Evli insanlarla çıkan bekarları suçlamayın onların seçtikleri tarz bu kaybedecekleri bir şey yok ama evli olanın bir ailesi bekleyeni var sadakat sözü verdiği biri var. Ayrıca kişiliği zayıf, ahlaksız, allah korkusu olmayan, kendine güveni olmayan insanlar eşlerini aldatırÇ Zaten ben anlamıyorum'' YA SEVERSİN YA TERKEDERSİN'' aldatan sadece kendini kandırır.
 125.Yorumcu, emre, ankara eryaman... 03/07/2011, 17:07
başta erkek olarak ben bunlara aldatma diyemiyorum insan bi an için etki altında kalıyo çok güzel kadınlar var
 124.Yorumcu, acizlik, adana... 29/06/2011, 13:49
bu konu üzerine yazılmış şu yazı özetler fikrimi
 123.Yorumcu, nilüfer, manisa... 01/06/2011, 01:34
neden aldatır insan başı boşluktan! yok sıkılmıştım yok beni üzmüştü,öteki daha cilveliydi daha güzeldi,pisti temizdi,seviyodu sevmiyodu,ilgisizdi beni aldatmıştı. hepsi hikaye allah inancı olmayan öbür tarafta burada yaptıklarının hesabını vereceğini unutan bütün aciz kullar bunu yaptı ve bundan kıyamete kadar yapacak rabbimden bir dileğim var onu unutan ,ona olan sözlerini unutan kullarından yapmasın engellesin inşallah
 122.Yorumcu, elifsu, izmir... 13/04/2011, 22:45
Ben olayı öğrendiğim an önce onu ....... istedim, sonra baktım ki hala konuşamıyoruz soru sormayı bırakıp aynı gün annemin evine gittim. Sonra deliler gibi aramaya başladı beni hiçbir telefonuna cevap bile vermedim. Sonradan öğrendim ki 20 yıl önce onu terkeden sevgilisiyle aldatmış beni , Onu affetmedim asla da affetmeyi düşünmüyorum...
 121.Yorumcu, pınar, bursa... 14/02/2011, 20:45
arkadaşlar benim 9.5 senelik bir evliliğim var iki tane de gül gibi evladım ben temiz kalpli vede eşime aşırı derecede güvenmem beni bu olylarla karşı karşıya getirdi ben kadının evini bastım komsulara herkese rezil etti kocasına acıklaım ailesine çıktım intahara başvurdum ama inanın bir sonuç alamadım 0 vede 0 elde var sıfır onlar haksızken ben haksız oldum ağladım dualar ediyorım birde eşim sevgiliyken 5 altı senede pesimden kosmustu allaha havale ettim çok zayıfladım ama biz kadınların çilesi inanın bizlerin yani kadınlarımızın ekonomik özgürlükleri olsa bunlar olmaz inanın cenabı mevlam kimsenin düşmanınmın bile yuvasını bozmasın yanlız güzel bir işe girip çocuklarım büyüyünce eşim düzelmesse ben evliliğimi bitircem arkadaşlar yoksa benbitiyorum eriyorum günden güne bana diyorlarki boşver hayatına bak inanın olmuyor dışardan demesi çok kolay ben sabrediyorum beddua asla etmedim ama eşim cihazla yaşıyor allah onu benim elime düsürsün diye sadece dua ediyorum
herkese teşekkür ediyorum iyi akşamlar
 120.Yorumcu, sevda, izmir... 04/01/2011, 15:37
Gülen sen biliyorsun ama bırakmak lazım, bir kere yapan hep yapıcak. Ben diyorum kadınlar n`aparsa yapsın aldatılacak çapkınlık huy çünkü, huyu olmayanlar aldatmaz.
 119.Yorumcu, gülen, manisa... 24/12/2010, 13:26
ben onun için annemi babamı herkesi sildim bi o kaldı bu hayatta çok sevdim ama ALDATTI birkere dedikodudur dedim ama dün akşam telefonunda salı günü gönderdii mesaj duruyo SENİ ÇOK ÖZLEDİM yazmış. söyledim hala inkar ediyo.ondan ayrılmaya dayanamam ama böylede yaşayamam ne olur yardım edin kız buna abi diyodu ne yapıcam nolur yardım edin 5 senelik evliyiz ve 3,5 yaşında bir oğlum var.allah rızası için yardım edin akıl verin
 118.Yorumcu, kırık kalp, istanbul... 24/10/2010, 20:22
arkadaşlar neyi kimi bırakacaksınız zaten hepsi aldatıyo kadında rekeklerde kimse düşünmüyo evlimi nişanlımı die anı yaşıyo ne biçim bi hayat tarzııysa anlamadım ama durum bu
 117.Yorumcu, ece, antalya... 12/10/2010, 11:32
eşinden şüpelenenler veya çocuğunun neler yaptığını merak edenler bir arkadaşımın aracılığıyla tanıştığım özel dedektifin internet adresini vereceğim ordan daha rahat bilgi edinirsiniz

.com.tr
 116.Yorumcu, nevin, izmir... 06/09/2010, 16:08
şuan öyle acı içindeyim ki bana hep yalan söylemiş ben bnu 1 hafta içinde yeni sevgilisnden öğrendim ve hala bana yalan söylüo onunla buluşp hayatımza girmemesini söylüceğni söylemişti izmirden buluşmak için eskişehre gitti ama ordayken bir sevgili gbi gününü gün etmiş o eski sevgilisyle tekrar barışmış
beni sürekli kandırmış
allah kmseye vermesin allahtan bulsun sevgimi kullanmış
 115.Yorumcu, sevda, izmir... 02/09/2010, 21:01
Evli sevgiliden geçilmiyor azcık kandırmış diye kandırdı çoğunlukla bilerek, öyle çıkmıştım artık çıkmıyorum aldatması daha çok üzerdi. Evlilerle çıkanlar aynısını kendileride görecek.
 114.Yorumcu, yalnız, antalya... 24/08/2010, 14:50
bende aldatılıyorum galiba çünkü eşim hep yalan söylüyor ve ben onun yalan söylediğini hep başkasından duyuyorum ama bunda kesin onu yakalayacağım
 113.Yorumcu, aynur, istanbul... 18/08/2010, 14:35
bi kadının evli bir erkekle beraber olması onursuzluk değilde nedir? dışarda binlerce bekar erkek varken evli erkeklerle beraber olan kadınlar hastadır.İÇİNDE ALLAH KORKUSU OLAN BİRİSİ ASLA BUNU YAPAMAZ.Bİ DE KADIN NE KADAR MÜKEMMEL OLURSA OLSUN ERKEK ALDATACAKSA ALDATIYO.BAŞIMA GELDİ BİLİYORUM..BEN SENİ HİÇ HAKETMEDİM..SENİN İYİLİĞİN KARŞISINDA EZİLİYORUM DİYO.. BEN ELİMDEN GELENİ YAPTIM İÇİM RAHAT..AMA ONUN GÖZÜ DIŞARDAYMIŞ..ŞİMDİ BERABERİZ..ZAMAN HER ŞEYİN İLACI
 112.Yorumcu, Peri********86, istanbul... 17/08/2010, 19:15
Kızlar malesef bende 2 sene evvel taptığım adam tarafından aldatıldım :((( üstelik sekreteriyle üstelik tam bir salak sekreter , benim yöneticilik yaptığım firmada o sekreterdi ne için diye sorduğumda o kızın kandrdığını cilvelendiğini ve cinsellik için olduğunu söyledi :( ve ben o adamla şuanda söz arefesindeyim ne yapacağımı bilmiyorum bütün gün kızın resimlerine bakıp kendimle kıyaslıyorum psikolojim alt üst oldu :(( napıcam ben yaa
 111.Yorumcu, kardelen_874, adana... 14/08/2010, 23:27
ben bu konuda erkekleri suçlamıyorum öyle basit kadınlar varki kişiliksizler ben kadın olduğumdan utandım kocamı 7 ay önce telefondan yakaladım araştırdım 25 yıllık evliyiz kadın 24 yaşında kocama musallat olmuş çağrı üstüne çağrı senden hoşlandım benİ etkiledin eee erkek ne kadar dayanır bu sözlere neyseki başındayken fark ettim eşimde kullanıldığını anladı ama ne fayda işte böle adi ve basit kadınlar insanlık utancı isminide yazayım ............ BÖLE KİŞİLİKSİZ KADINLARI ALLAH UZAK ETSİN
 110.Yorumcu, gülay, keşan... 21/07/2010, 15:42
çok yorgun ve mutsuzum artık hayatan bile zevk alamıyorum neden niye soruları sorup duruyorum evet bende aldatıldım en acısı da kimseye bişey anlatamıyorum bitaraftan ondan nefret ediyorum ama çaresizim ve nefes alamıyorum sanki çok zor allah kimseye vermesin keşke gidebilecek yerim olsa
 109.Yorumcu, AŞK, AYVALIK... 12/07/2010, 23:17
ben en büyük hatayı evli erkeklerle ilişki kuran bayanlarda buluyorum ve buradan onlara seslenmek istiyorum kendinizi bu kadar basitleştirmeyin bu kadar küçülmeyin dışarıda bekar erkek dolu ve bazı yorumlarda okudum adam aşık olmuşsa ne yapsın yazmışlar ama unutmasınlarki o adam karısınada aşık olup evlendi bilmem anlata bildimmi insanlar önce iğneyi kendisine çuvaldızıda başkasına batırmalı bir söz var bilirmisiniz evliye gönül verme eve gider unutur........ HERKEZ BİR GÜN YAPTIĞI KÖTÜLÜĞÜN KARŞILIĞINI ALACAKTIR EEE ETME BULMA DÜNYASI
 108.Yorumcu, ilksen, şanlıurfa... 09/06/2010, 21:44
şimdiye kadar hiç aldatılmadım...
 107.Yorumcu, gözyaşı, istnbul... 04/05/2010, 17:46
bu çok acı ama bende 10 gün önce aldatıldığımı öğrendim ve hala inanasım gelmiyoo .okadar inanmıştımki onun sevgine dürüstlüğüne kendimden şüpe ederdim de ondan etmezdim.ama herşeyi koca bir yalanmış onu asla affetmicem hayatımın sonuna dek.
 106.Yorumcu, merve, tokat... 01/05/2010, 10:35
erkekler gözü dışarda yaratık lar aldatmayı asla kabul etmem tek diyecek söz Allah b........ versin
 105.Yorumcu, GÜLŞAH, sinop... 01/05/2010, 00:04
valla arkadaşlar erkekler 70 yaşına da gelse ergenliğini tamamlayamamış oldukları için biz kızlar balada batırlıp gelsek aldatılcaz bu kesin! aslında ilişkisi olduğunu yada evli olduğunu bile bile onlarla beraber olan insanları yolmak lazım allah hepsinin be.... versin diyorumm
 104.Yorumcu, aşk, bursa... 28/04/2010, 23:11
erkeğin kendine olan güvensizliği değildir sadece , erkek de bir insandır ve bir zamanlar evlendiği kadına artık aşık olmayabilir , cinsel istek duymayabilir bu bir kadın içinde geçerli.. ve adam bi gün aşık olur evliliği sıkıcı gündelik rutine bağlanmıştır artık , aynı evde yaşayan 2 arkadaş olmuşlardır kadınla , o heyecenı duyamaz ama ona vefa borcu vardır , hele bide çocuk varsa çaresiz kalır , ama adam öteki kadına aşıktır.. Bu durum bir suç mu ? , karısnı terketmelimi yoksa aşık olduğu kadındanmı vazgeçmeli , aşk o kadar değerli ki ..belki bir daha asla yakalayamayacak bu duyguyu , Ne yapsın bu adam ..
 103.Yorumcu, fatma, manisa... 27/04/2010, 11:41
beni hala çok sevdiğine inandığım eşim tarafından ALDATILDIM.bunu escort kızlarla para ile yapmış.duygusal bir şey yaşamadığına eminim.Şimdi o çok ama çok pişman.Bunu herkes söylüyor ve görülüyor.Çok fazla vaatler de bulunuyor ve evliliğini kurtarmak istiyor.Ona bir şans daha versen bütün hayatım boyunca paranoyak bir insan olacak ve ben bu sefer evliliğime zarar vericem.Ayrılsam ortada 4 yaşında bir kızımız var.Onunda hayatı bozulacak.ne yapıcam bilmiyorum.Artık ona hiç güvenemem.Hatta elimde olan bazı kozlardan dolayı beni bırakmamak ve evliliğini kurtarmak istediğine inanıyorum.napıcam ben şimdi..........
 102.Yorumcu, eda, amasya... 14/04/2010, 20:19
ben onu bunu bilmem bir erkeğe yada kadına ne kadar ilgi ne kadar sevgi vs gösterirsen göster içinde varsa zaten yapar eee huylu huyundan vazgeçer mi önemli olan kendi iradesini korumaktır bence
 101.Yorumcu, Kübra, Kütahya... 08/04/2010, 15:11
Ben 3 sene bir erkegi sevdim bunuda o biliyoru hep bana bekle dedi sonunda bana cikma teklifi etti 3 ay cikti ben ona istedigini vermedigim icinde beni aldatti sonrada bana aldattigini kendi anlatti sen vermedin ondan baskasina gittim diye ne kadar serefsiz olabiliyor bagzi erkekler degilmi simdi 1 senedir arkamdan kosuyor ama ben gururumdan bi türlü affedemiyorum onu ama halada sviyorummm hemde coook
 100.Yorumcu, ihanete ugranan çaresiz, istanbul... 01/04/2010, 02:15
aslında aldatan erkekler,yalnızca kendilerini aldatır.mutlu olduklarını sanarlar,ama bu onların çaresizlikleridir.benide eşim aldattı her defasında affettim.ama bu kabullendigimden degil yada affettigimden, sadece üç çocugum var onların piskolojisi ve geleceklerinin düzgün olması için..erkeklerimiz aslında çaresiz onları aldatan kandıranda o degersiz kadınlar.......
 99.Yorumcu, bahtsız, istanbul... 15/03/2010, 00:17
bence burda en büyük suçlu evli erkeklerle birlikte olan kadın ve kızlar bende defalarca aldatıldım ne yaptıysam olmadı denemediğim şey kalmadı ama nedense onu hala çok seviyorum bilmiyorum aklıma geldikçede nefret ediyorum iki tane çocuğum var bırakamıyorum çok çaresizim çok zor durumdayım bile bile katlanıyorum o sadece kendini kandırıyo haberi yok ben herşeyin farkındayım ama nafile çaresizim
 98.Yorumcu, zeynep, istanbul... 12/02/2010, 16:53
aldatmasındansa ölmesi daha iyi asla kaldıramam düşündükçe bile kötü oluyorum... kadınlar lütfen evli erkeklerden uzak durun
 97.Yorumcu, yalan, istanbul... 24/12/2009, 22:07
bende aldatıldım 1 sene konuştuk çok sevdim ama aldatıldım bana hep seni seviyorum derdi inandım güvendim çok güvendim ama boşunaymış hareketlerindn belliydi aldattığı benden habersiz baska hatta filan geçmiş kalbim öyle bi sızlıyoki anlatamam hiç bişey yapmak gelmiyo içimden tek umudum allahından bulur benden beter olur inşallah
 96.Yorumcu, nuray, ist... 22/12/2009, 16:26
arada gercek sevgi varsa aldatılmassınız..ama aldatan kısı ne kadar surede pısman olduğuda cok onemlı..ama üzülmeye değmez bu kesın
 95.Yorumcu, aycana*****, antalya... 02/12/2009, 22:44
bende aldatıldım kalbim sızlıyor onurumu kırdı beni kime ne için değişti rabbim büyük onunda vicdanı sızlasın rabbim herşeyi gören bilendir
 94.Yorumcu, sevgimi çaldın, erzurum... 18/11/2009, 20:39
ben 20 yaşında evlendim ve 1buçuk sene evliligim güzel geçti sonra hamile kaldım ve hamileylen eşim beni aldattı ve önceki eşiyle o kadar kötüyümki anlatamam onu affettim ama onu gelin bana sorunki hergün sitrese girip acaba yine eski eşini aramı dedim ve ben bunu eski eşinden ögrendim bana öyle şeyler anlattıki inanamadım tabi eşim bunları yalanlıyor dogal olarak ben şimdi ne yapmalıyım ona nasıl davranmalıyım bilmiyorum aklımı yitirmek üzereyim zaten eşimde diyor.siz yorumcular cevap bekliyorum yardım edin bunu kimseyle paylaşamıyorum içi içimi yiyor şimdiden teşekkürler
 93.Yorumcu, NEFRETİMSİN, bursa... 11/09/2009, 17:12
merhaba arkadaşlar benim 7 yıl önce tanıştığım keşke tanışamaz olsaydık tüm kalbimle sevdiğim birisi vardı aramızda bir kaç sokak mesafe uzaklıkta oturuyordu iş seyahatlari ve ilgisizliğinden dolayı benimde çok kıskanç olmam yüzünden ayrıldım çünkü aşkının yalan olduğunu ve beni aldattığını düşünüyordum beynimde sürekli bu düşünceler vardı kendime engel olamıyordum zamanında barşmak için çok emek harcadı ondan ayrıldıktan sonra hayatımda sevdiğim bir erkek olmadı baszen tesadüfen karşılaşıyorduk gözgöze geliyor konuşamıyorduk bir gün konuştuk keşke konuşmasaydık o evlenmiş ailesinin istegiyle mantık evliliği yapmış 2 yıl olmuş çok üzüldüm eve gidince ağladım çünkü bir zamanlar kalbimin sahibi olan erkek sevmediği halde bir başkasıyla evliydi benim en ufak bir umudum kalmamıştı ardan bir kaç hafta geçti bana telefon etti mesaj gönderdi sokağıma geldi camımı çaldı konuşmamk dertleşmek istiyormuş eşiyle arasında bazı sorunlar yaşıyorlarmış çok pişmanmış ve mutsuzmuş eşiyle boşanmayı düşünüyormuş evlerini ayırmışlar avukata dilekçe verdiğini benimle görüşmek istediğini söyledi ben düşündükten sonra peki dedim ona bir şans verdim tekrar görüştük bir kaç görüşmeden sonra beraberken beni çok sevdiğini yüreginin sahibi ben olduğumu ama boşanmamın kolay bir şey olmadığını ailesiyle ve eşiyle görüştügünü ve karşı olduklaını söyledi benim en zoruma gidende ayrılık boşanma yok bu hattı bir daha arama eşim kullanacak demesiydi ben yıkıldım güvenim sarsıldı benim sevdiğim insan bu değildi istemeyerek ondan ayrıldım bu durumun en kötü yanıda beni bu kadar üzen adam işyerimin çok yakınnıda oturuyor. AllAha havale ediyorum allah görüyor herşeyi hakettiğini yaşar inşallah ,NEFRETİMSİN
 92.Yorumcu, ebru, afyon... 05/09/2009, 00:20
KESKE OLSEYDI.EN AZINDA ÖMRÜMÜN SONUNA KADAR ONA SAYGI DUYACAKTIM.SIMDIKI GIBI ONDAN TIKSINMEYECEKTIM.
 91.Yorumcu, emelce, giresun... 10/06/2009, 12:49
bende aldatıldım allah kimsenin başına vermesin düşmanımın bile çok kötü bişi insana çok koyuyo hani bi söz vardır ya ilk degil ama en büyük acımsın aynen öle en çokta ne zoruma gidiyo biliyomusunuz beni tuttugu elleriyle baskasının elini tutuyo o benim hayatımda tanıdıgım en büyük hırsız hayatımı ve hayalimi her bişeyi mi çaldı
 90.Yorumcu, seda, izmir... 04/06/2009, 09:59
YAH KM İSTER SEVDİĞİNN ÖLMESİNİ ALDATSA ONDAN İYİDİR BENCE YANİ SEVDİĞİM KİŞİNİN ÖLMESİNİ ASLA İSTEMEM ALTDATIRSA ZTEN 1 2 AYRILIP SONRA BARIŞILIR AMA ÖLMESİ HİÇ GÜZEL BİŞEY DEĞİL ONDAN BEN AŞKIMM METİNİ ÇOK SEVİYORUM
 89.Yorumcu, EDALI038, diyarbakır... 25/05/2009, 23:25
TABİKİ ÖLMESİ ÜZER,nedenmi, aldatması demek bencilliktir çünkü.sevgi karşılıksızda olsa sevgidir yani,insan aldatılıyorsa tabiki üzülür. ama ölüm başkadır..varsın beni aldatsın sevmesin ki aldatmada zaten bi sevgisizlik nedeni değilmidir? evet öyledir..
dünyada biyerlerde olduğunu ,yaşadığını bileyim o yeter bana...napayım bu devran böle dönmez eee bi söz vardır keser döner sap döner,güngelir hesap döner.
Bu dünya kimseye kalmaz zaten aklı olan kişi aldatmaz bu durumda tek bi soru soruyorum sizlere sizce sevmekmi sevilmekmi?
bence SEVİLMEK...İŞTE SEVİLİRSENİZ ZATEN ALDATILMAZSINIZ. ama bizler acı çekmeyi severiz işte bu yüzdende hep sevmeyi seçeriz.sonrada malum son ALDATILMAK.
 88.Yorumcu, selda, Çorum... 25/05/2009, 17:25
eşimin beni aldatması üzer
 87.Yorumcu, sempatik_hakan, monaco... 24/05/2009, 00:08
slm bence insanin sevgilisinin olmesi ona karsi temiz ve saf bi uzuntu yasar ve kismet diyip omur boyunca iyi hatirlar , ama aldatmasi onu butunuyle sarsar, kendine olan guveni, kadinlara karsi guveni kalmaz, dolayisiyla beni sevgilimin aldatmasi, olmesinden daha fazla uzer, herkese selamlar, aman guzel iliskiler yasamak varken bu aldatmalar neden
 86.Yorumcu, ReaLRaP, istanbul... 23/05/2009, 21:46
aldatmasi ölümden daha aci.En azında ölürse aldatamaz.
 85.Yorumcu, çılgın kız, ankara... 23/05/2009, 20:18
ben aldatılsam tabiki üzülürüm ama umursamazlıktan gelirim çünkü aldatan kişinin ona daha değer verdiğimi ve onunla ilgilendiğimi göstermemek için böyle davranirim.ben bu güzellikle ve bu kalbimle çok kişiyi kazanırım ve giden beni kaybetmiş olur anlayacaniz
altadanları allah affetsin aldatılanlarada allah yardım etsin...
 84.Yorumcu, aptalımben, ... 13/05/2009, 02:10
Büyük konuşmamak lazım hiçbir konuda ASLA hiç dememek lazım..Affedin boynuna sarılın demiyorum birşey yapın da demiyorum o an kendiliğinden olur herşey..
Ya yollarsınız bir süre sonra pişman olup döner dayanamassınız düzeldiğini sanar ama hiçbirşey eskisi gibi olmaz.Ya affedersiniz yada başka bişey..
Bir laf vardı \"Kadınlar affeder ama neyi affettiklerini asla unutmazlar\"diye doğru affettim sansanızda artık hiçbirşey eskisi gibi değildir ve olmıycaktır....
 83.Yorumcu, fatih, bursa... 04/05/2009, 14:53
ben bir yıl bır aylık evliyim esim benden hep bız senınle nısanlıyken daha ıyıdık evlenmeseydık keske hep nısanlı kalsaydık dıyor. evlendıkten sonra yatak odası sorunları basladı. esımı aldatmattan korkuyorum sız sız olun esınızın ısteklerını karsılıksız bırakmayın.
 82.Yorumcu, melis, istanbul... 19/04/2009, 01:42
ben aldatılmaktan daha öte daha kötü duygular yaşadım 18 gün önce zorzamanlarında beni duygusal anlamda kullandı ve bir anda ayrıldığı nişanlısına döndü hiç düşünmeden bi telefon kadar basit olduğunu bilseydim zamanımı boşa harcamazdım üzülmüyorum ama zoruma gidiyo ama biliyorumki oda çekecek yaşıyacak bu duyguyu eden bulur sezsizce çıktım hayatından ona giderken tek ve son sözüm ( DİLEYİM YAŞATTIĞINI YAŞAMAN)OLDU SAKIN AFFETMEYİN VE ASLA ÜZÜLMEYİN.....
 81.Yorumcu, seray, balıkesir... 18/04/2009, 00:26
ASLA AFFETMEM ASLAAA. İSTER 10 ÇOCUĞUM OSUN DUYDUĞUM ANDA AVUKATIN KAPISINDAYIM BİR KERE BİLE ARKAMA BAKMAM ARAMAM ACABA DEMEM.. BENDE EVLİYİM AHKAM KESMİYORUM AMA ASLA AFFETMEM AFFEDEN KADINLARA İNANAMIYORUM BELKI EKONMIK ÖZGÜRLÜKLERİ YOK AMA BU ZAVALLILIK BAŞKA BİR KADINA NASIL DOKUNUR BEN YAPIIM O AFFETSIN BAKALIM KABUL EDECEKMI
 80.Yorumcu, elif _serap, danimarka... 17/04/2009, 19:49
bence asla kimse affetmesin ben oyle birsey yasamadim ama yasarsan asl aaffetmem once gururum onurum haysiyetim gelir arkadaslar aldatilmayi sakin afetmeyinnnnnnnnnnn beni sevmeyeni bende sevmem :)
 79.Yorumcu, yelız, istanbul... 24/02/2009, 23:08
bende aldatıldım sanal ılışkılerı yuzunden malesef ve cok kotu bısey sakın affetmeyın yapan yıne tekrar eder
 78.Yorumcu, yaşam, bursa... 23/02/2009, 19:48
insanın aldatılması kadar kötü bir şey yok şu yaşamda.güvenin sarsıldığı bir durum.herkes yaptığının cezasını çekmeli ve bu cezanın nasıl olcağına en iyi siz karar verirsiniz.kendi maddi imkanınız yeterliyse arkanıza bile bakmayın derim.
 77.Yorumcu, hande, isvicre... 28/01/2009, 00:42
slm arkadaslar bana yardimci olurmusunuz...kafam karisik ne yapicami bilmiyorum 8 sene evliyiz hala 2 kizimiz var ve ben dün öz abimden duyorumki bunden 5 sene önce genel evine gitmisler abimle beraber kafayi iyicem bi tarafta abimden duymam beni sasirti esimi zorlamis erkek dilmisin gel sende yap diye....esimi seviyorum 2 kizimiz var esim diyorki bi hata yaptim beni af et o ilk cahilikti diye nasil davranacami bilmiyorum hep korkulami yasicam ben ....
 76.Yorumcu, asikız, kütahya... 24/01/2009, 21:44
insanın şüpheyle yaşaması daha kötü bence şüphe sadece içini kemiriyo ama olmuyo işde çünkü şüphelenmem için nedenler var ve ne yapacağımı bilmiyorum gerçekten
bi çıkmazdayım bana yardımcı olacak kimse yok mu
kafam çok karışıkk
 75.Yorumcu, gamzeli, istanbul... 19/01/2009, 09:47
ben adice serefsizce aldatıldım. benden uzakta yalanlar söyleyerek beni kandırdı. ben onun yalanları haberi olmadan başkasından öğrendim. benim yanıma gelmemesinin sebebide beni aldatmasıymış. neden kadınlar sadık oluyorlarda erkekler olmuyor. aldatılmış olmak aklımdan hiç çıkmıyor. hep beynimi kemiriyor. neden bunu bana yapar diye düşüncelerdeyim. halada yalan söylüyor. ben bitirdim. ama o beni bitirmiyor. yanına gelecem diye bana yalan söylüyor. amacı beni elinde tutmak. bende gelmesini karşıma çıkmasını istiyorum. çünkü yalanlarını yüzüne vurmak ve yüzüne tükürmek için bekliyorum. arkadaslar erkeklere güvenmeyin. heleki kendine güvenmem yakışıklı erkeğe hiç güvenmeyin. bana yapmaz diye düşünmeyin. gün geliyor hepsi bu haltı işliyor. ben bu acıyla yaşıyorum. ve kimsenin yaşamasını istemiyorum. bence en mantıklısı ilişkide bişey yaşamadan evlenmektir.
 74.Yorumcu, serce, ankara... 26/12/2008, 01:23
Eger affederseniz, kadin olsun erkek olsun, size olan saygisini bir kere yitircektir. Ne yapsam bu yutar, yine affeder amiyane bir tabirle.

Bayanlar, en basta sizler!! Güclü olun, gururunuzu ayaklar altina almayin. Hep kuskuyla yasayip aglayacaginiza onu unutmayi denediginiz sürede aglayin..hic kimse asktan ölmemistir. Ask yakalayamadigin sürece bir ilüzyondur.

Aldatan erkegin veya kadinin kendi partnerine saygisi yokturki size olsun!!
 73.Yorumcu, ayla, istanbul... 23/12/2008, 22:02
arkadaşlar gerçekten hem cinslerimi anlamakta güçlük çekiyorum.aldatılıyosunuz çoğunuz odadan dışarı çıkamadım dünyam başıma yıkıldı mahvoldum diyosunuz sonrada affediyosunuz bu ne perhiz bu ne lahana turşusu.sizi aldatan sizi kandıran yalanlar söleyen bi erkekle nasıl hala birlikte olabiliyosunuz.bir düşünsenize sizi gerçekten seven biri bunu yapabilirmi.ama siz kıyamayıp barışabiliyosunuz değilmi.bi düşünsenize o size kıyalı aylar olmuş haberiniz yok.sizlerde böle mantık olduktan sonra kusura bakmayın ama daha çok aldatılırsınız.benmi evet aldatıldım.sizin deyimizle peşimden çok koştu 2 yıl hemde köpek gibi yalvardı.ve ben çok seviyodum.ama elimin tersiyle ittim onu.neden çünkü onu affetseydim kendime saygım kalmazdı ve ben diğer bayan arkadaşlarım gibi yine aldatırmı acaba korkusuyla yaşamak istemiyorum.LÜTFEN BİRAZ GÜÇLÜ OLALIM.
 72.Yorumcu, isyankar, istanbul... 14/12/2008, 14:21
benim 6sene görüştügüm sevdigim canım dedigim hayatımın anlamı olan adam gizlice evlenmiş benden saklayıp yeniden benimle görüştü hayatımı onunla geçirmek istedigim adam o kadar alçaldıki beraber yaşamayı bile teklif etti burdan tüm erkeklere sesleniyorum kimseye bunu yapmayın bir kere ölmek daha iyi hergün ölmekten
 71.Yorumcu, sekerr, sakarya... 08/12/2008, 17:19
evet biz affettikçe erkekler aldatmaya devam edicektr zaten affettğimiz zaman bu bizim aklımızdan hiç çıkmıycaktir hep beynimizi kemiricektr acaba yine yaparmı diye bunu YAŞAMAKTANSA BIRAKIN CEZALARI BİZSİZLİK OLSUN
 70.Yorumcu, EDALI038, konya... 05/12/2008, 17:01
OFF YA BENİM YORUMUM NERDE
 69.Yorumcu, canberk, istanbul... 27/11/2008, 09:10
Bence insan a'dan z'ye aldatmamalı, her konuda buna yaklaşmamalı, insanın emeği çalınmamalı. Sevgi de büyük emek istiyor arkadaşlar.
 68.Yorumcu, cem01, adana... 23/11/2008, 01:59
merhaba arkadaşlar.buradaki itiraflar genelde aldatmak ve aldatılmak üzere olacaktır sanırım.peki hiç düşündünüzmü? neden aldatıyor veya aldatılıyoruz?bunda hep karşı tarafmı suçlu? kendimizde hatalar yokmu?ve neden güven duygumuzu kaybediyor veya kaybettiriyoruz?ve neden pembe olarak nitelendirdiğimiz bazan hayat bile kurtaran yalanlara başvurmak zorunda kalıyor veya bırakılıyoruz.burada bazı şeyleri itiraf etmek sadece kendi benliğimizi mi rahatlatacak yoksa itiraflarımızdan biz rahatlasa bile karşı taraftaki yıkımı yada üzüntüyü ne yapacağız?haydi bakalım itiraflarınızı ilk bu yönden düşünerek cevaplarıyla görelim.cesaretinizi ölçün ve ayaklarınızı yerden kaldırmadan yapın lütfen tüm bunları:))yinede ahmet altan dan aldatmak okuyun derim sizlere
 67.Yorumcu, ssirinee, ist... 20/11/2008, 16:35
Ne çilelerle nasıl bir aşkla peşimden koşan evlendiğim insanın 5.ci senemde beni aldattığını öğrendim.Hemde beni deliler gibi seven (yada ben öle sandım) ve ona sonsuz güvendiğim için yıkıldım.Kendime bile onun kadar güvenmezdim.1 sene içinde çok değişmişti ve soğuk bir adam olmuştu.Hergün soruyordum ne derdin var dedimya aklıma bile gelmedi.İş yerine yeni başlayan sekreteri şöle iyi böle iyi tam bir ev hanımı diyen kocam meğersem gönlünü ona kaptırmış ama ikimizin arasında boçaladığı için bunalımlardaymış.Üzerine başka hat buldum ç.tesileri evde durmuyordu uyumayı seven adam bahaneler uydurup erkenden çıkıp geç satlerde geliyordu.Çok kötüyümm inanamazsınız bişiler için çaba sarf ediyorum senden vazgeçmez diyorlar bir boşlukta yapmış diyorlar ama içim içimi yiyor.Ki asla affetmem diyen ben onun için çaba sarf ediyorum inanamıyorum kendime..Herşeyimiz güzeldi ailelerimiz mükemmel.Çok acı çekiyorum..Evli bayanlar yada kocalar lütfen ne olursa olsun azcık ALLAH korkusu yaşayın ya boşayın da yapın yapacağınızı yada yapmayın biraz vicdanlı olun.Hep dedim birgün aklın çelinirse beni boşa istediğini yap..Ama yokkk..Çıkış yolu arıyorum şuan bulamıyorum..Ve her geçen gün eriyorumm...
 66.Yorumcu, hülya, istanbul... 17/11/2008, 05:37
ben oniki yıllık evliyim aldatıldım çok kötü günler yaşadım çeken bilir amayıkıldıgımı hiç belli etmedim şu anda ayrıyım ama pişman olan aldatandır ve aldatan aldanır bekleyince görüyoruz aldatılan kadınlara tavsiyem kendilerine baksınlar karşı taraf üzüldüğünü bilmesin ben kendi yaşadıgımdan örnek veriyorum benim eşim pişman oldugunu söylüyor ama sürünmeden af yok ve iki oglum var onlarla beraber mutluyum aldatan insan için üzülmeye deymez onun için ben buradan aldatanerkeklere soruyorum madem eşinizden vazgeçemeyeceksiniz de neden aldatırsınızbence kendine güveni olmayan insan aldatır
 65.Yorumcu, hülya, istanbul... 14/11/2008, 09:20
yania aşk bu evlilierde sever...ama aldatacak insanlar lütfen evlenmesinler...eğer aldatacaklarsa boşansınlar ondan sonra ne halt edecekseler etsinler...önce biraz kendilerine saygı duysunlar...yani herşey basit deil...eğer gönlünü serbest bırakırsan,gözlerin fıldır fıldır dönerse beğenilmek arzusu içine girmişse zaten ahir sonu birini bulursun...niye evlendin ozaman.bi düşün hangi mantıkla evlendin...Lütfen niyetler temiz olsun.ben merkezcil olmayın. SADECE KENDİNİZİ DÜŞÜNMEYİN..DÜNYANIN EN DEĞERLİ VARLIĞI SİZ DEİLSİNİZ BUNUDA UNUTMAYIN..
 64.Yorumcu, yeşil, istanbul... 14/11/2008, 07:29
arkadaşlar bende aldatıldım galiba beni sebepsiz yere terketti neden ayrılıyoruz dedim ben böle istiyorum dedii başkasımı var dedim hayır kesinlikle böyle bişey yok böle olması gerekio dedii ve ayrıca beni sevdiğini söledii çok ağladım ayrıldık ama günlerim çok zor geçiyordu hala kafamda soru işareti vardı neden daha sonra özelden bikaç akşam aradım sürekli birileriyle konuşuyordu meşguldu yani emin oldum başkası yüzünden beni terketmiş 1 senelik ilişkimiz vardı ve ayrılmakdan çok korktuğunu söylüyordu hep ben daha çok bağlandım her geçen gün ama o gözümün yaşına bakmadan beni başkasına tercih etti. hep dua ettim allahım bana yaptığının aynısını inş. oda birgün benden bulur diee yeni yeni unutmaya başlıyorum ayrılalı nerdeyse 1 ay oldu ettiğin bulsun benim mutsuzluğumla mutluluk kurmaya çalışdıı......:( arkadaşlar yorumlarınızı bekliyorumm
 63.Yorumcu, orkide, bursa... 09/11/2008, 21:21
2 senelik bir ilişkim vardı ve dün bitti. Neden bitti işte o kelime beni ALDATTI.. birdaha yapar diye affetmedim bitirdim. yalnız ben yatak kaçamağını diil sanalda yaptığı şeyleri kızlara neler yazdığını yakaladım, kendinin en çok nefret ettiği şey yalandı onun yalanını yakaladım. bunu yapan yatağıda yapar dedim. kalbim öyle acıyorki bazen nefes alamıyorum. bazı kadınlar bunu haketmiyor ama erkek neden bunu yapıyor. ben anlıyamadım.
 62.Yorumcu, ekin......., ankara... 25/10/2008, 18:17
oncelikle soylemem gerekli biz bayanlar taviz verdikçe çok aldatılırız seviyoruz diyoruz ve affediyoruz ama bilmediğiniz birşey var severken ayrılsanızda bir sene üzülürsünüz geçer ama severken aldatıldığınız halde halen beraberseniz onunla olduğunuz sürece acı çeker, mutsuz olursunuz.

erkekler kimlerle aldatıyor hem cinsimiz olan bayanlarla en yakın dostlarımızla bunu bile bile beraber olmakta halen israrlıysanız ne akıl isteyin nede yakının kendi eken kendi biçermiş.

siz kabullendiğinizi söylerken bir yandanda yakınmayın ama grurunuzuda daha fazla ayklar altında ezdirmeyin eminimki daha iyilerine layıksınız. sizi gerçek seven elbette olacaktır korkmayın affederseniz siz olursunuz mutsuz olan ve tekrar tekrar aldatılan... giden girmiştir daha fazla kendinizi maf etmeyin bırakın o aldattığına yansın, o kaybettiği sizi düşünsün, o mutsuz olsun hadi bayanlar aldatıldım affettim, birkere daha şans işlerini bırakın BİZ SİZ DAHA YOK BU HAYATTA sizi istemeyen sevmeyen biri için değmez birkere daha affetmeye zaten sevse sizi kaybetmemek istese ALDATMAZDI. kendi kendinize oyuna gelmeyin.


ayrıca utanmadan evli insanlarla beraber olan kişilerede sesleniyorum sadece kendinizi kandırıyorsunuz sizler evli insanlarla çıkacak kadar aciz insanlarsınız......sizsiniz YUVA YIKANIN YUVASI OLMADIĞI gibi sizinde asla yolunda giden bir yaşantınız olmayacaktır sizlere acıyorum.

SEVENLER SİZLERE SESLENİYORUM gerçekten seviyorsanız aldatılmazsınız ve aldatmazsınız onun için kendinizi kandırmayın daha mükemmel bir hayatınız olabilir ama sizi gerçekten sevenle.
 61.Yorumcu, ecrin sema, ankara... 23/10/2008, 22:11
afetmeyınn kızlar asllaaaaa deymezzz soyle dusun sen aldatsan o afedermıydı erkkelerın ozelıgı ne ya geber sevgınden ol yann ama afetmeee asla afetmeee bi insan bikere aldatıpda bu boku yıyosaa yıne yapar bı ınsan 7de neyse 70de de odurrr tavizz vermek yokkkkkkk ezilmek yokkkk
 60.Yorumcu, ankara suay, ankara... 23/10/2008, 00:19
benimde erkek arkadaşım var son zamanlarda çok asabi oldu küçük bir konuya kızar oldu bir kalemde beni silmek bile istiyor anlamıyorum beni köpek gibi seven insan nasıl birden böyle oldu ama inanmıyorum beni aslada aldatmaz arkadaşlar sizce sorun nedir yardım edin düşüncelerinizi bekliyorum
 59.Yorumcu, sevda, ankara... 26/09/2008, 04:45
hiçbir zaman affetmem affedilemez bir durum
 58.Yorumcu, menekşe, istanbul... 08/09/2008, 06:28
bir yanım aldatır diyo öteki yanım yanıltıyo hayatta neler karşımıza çıkıyo tek bişey biliyorum affetmem
 57.Yorumcu, manolya, bursa... 29/08/2008, 05:35
ben 6 senelik evliyim 2 tane kızım var ve bende aldatıldım eşim bana kendi söyledi ama ben yıkıldım tabi onu çok seviyorum ve ondan ayrı kalmayı asla düşünemiyorum ve bu yüzden onu affettim ama hala içimde bir şüphe var acaba yine yaparmı diye bu defa affetmem herhalde çok kötü bir duygu bu yaşamayan bilemez diye düşünüyorum
 56.Yorumcu, seli, malatya... 27/08/2008, 20:45
aldatan erkek her zaman aldatır. bir yapan bir daha yapar bunu asla unutmayın
 55.Yorumcu, yaprak, adana... 23/08/2008, 19:09
bayanlar bence aldatan kadın nasıl affedılmıyorsa erkeklerde öyle olmalı aldatacagına ölsün isterım çünkü o acıyı yasayan bılır bırkere yapan ikinciyifde yapar ah kadınların çilesi
 54.Yorumcu, zeynep, ... 07/08/2008, 23:55
haklisin sevgi-koln sevginin bedeli bu olmamali.ama herkesinde bildigi gibi yuva yikanin yuvasi olmaz degilmi...
 53.Yorumcu, sevgi, köln... 03/08/2008, 01:27
slm evet aldatilmak zor.insanin dünyasi karariyor .peki zizlere soruyorum .bir insan neden baskasin zevk uruna hayatini mahveder.sevmenin bedeli bu olmamali.:-(
 52.Yorumcu, sekopa, istanbul... 31/07/2008, 00:01
ben sevgilimle iki yıldır beraberim onu hiç aldatmadım ve aldatmayıda düşünmüyorum.başına gelmesini istemediğin bişeyi başkasına yapmak saçma olmazmı.seven insan aldatmaz.aldatıyorsa o sevgi değildir.serkan;-)
 51.Yorumcu, sallaaa, erzurum... 22/07/2008, 02:06
bence hatunlar bu kafada olduu sürece sonsuza kadar aldatılacaklardır.baksanıza yorumlara nerdeyse hepsi hepsi bi şans vermiş hatta vermek gerekio bile diyenlerde var.işte bu yüzden aldatılıyorsunuz zaten.emin olun hiç bi erkek sevdii insanı kaybetmeyi göze alamaz.demekki aldatmak bizler için kaybetme sebebi diil artık.yani bu düşünceyi aklımıza sokan sizsiniz :).tabi şans vermesine verilir adamına göre değişir ama herşeyin bi ayarı var si dünden razısınız bikere yaparsa affetmeye...O ZAMAN HEPİNİZ EN AZ BİRKERE KESİNLİKLE ALDATILACAKSINIZ...KUSURA BAKMAYIN..
 50.Yorumcu, serappp, kayseri... 15/07/2008, 15:00
merhaba arkadaşlar.9 yıllık evliyim ben.5 yaşındada kızım var.çok küçüktüm eşimle evlendiğimde.ama 8 ay önce beni aldatmaya başladı.ve ben defalarca affettim.ama her seferinde tekrarladı.ama onu çok sevdiğim için bırakamıyorum.her seferinde özürler diledi,af diledi,her şeyin düzeleceğini söledi bana...ama nafile.taviz tavizi getirir.ve ben çok çaresizim
 49.Yorumcu, arzu, istanbul... 07/07/2008, 14:51
bayanların en büyük düşmanı bayanlardır bunu unutmayın lütfen
 48.Yorumcu, yasemin, hamburg... 04/07/2008, 01:12
selam;-)en basit yol ayrilmaktir...nedemek bir kere oldu ,bunun affi olmaz arkadaslar,zaten hazmedilmez onu once düsünsünler.kadin olsun erkek olsun aldatilmayi kimse haketmez.,,cok büyük bir acidir yapan insanda karakter olmus olsa zaten bunu yapmaz.yani:-sepeti koluna herkes kendi yoluna--birkeresi ikikeresi palavra bu sahislar insani enayi yerine koymaktadir-neyin sansini vermekteyiz sadece aldatildigimizin sansini verdik. sevgiler,,,yasemin
 47.Yorumcu, Asli, Istanbul... 26/06/2008, 14:46
Evli erkekle olan kadin burda denildigi gibi onursuz degildir. Bir evli adam, sevgisini, askini o kadina yasatiyorsa ve o kadina her bos zamanini, dahasi bile, kendi esinden daha cok ona zaman ayiriyorsa bunun neresi onursuz?
onurlu bir hayat bir kagit parcasi'dan ibaret degildir. onurlu bir hayat karsidaki insandan gercek sevgi gormektir ve almaktir. Kullanilmamaktir. Tabiki, bazi evli erkekler sirf kullanmak amaciyla aldatir eslerini. Ama isin icinde gercek ask varsa buna hic kimse onursuz bir sekilde yorumlayamaz. hersey evli olanlarin degildir. Aldatilan eslerde biraz gozlerini acip, kendilerine bakmalilar. Erkegimin gozu neden disarda diye!! Kocasi bosuna bana asik olmadi. Demekki aradigini esinde degil bende bulmus ki hala benle.
Ailesini benim icin feda edemiyorsada bu bana beni yeterince sevmedigini gostermez, bosuna ugrasmayin. Butun zamanini bana harciyor ya bu bana herseyi anlatiyor.
 46.Yorumcu, sevmuz, bursa... 21/06/2008, 01:00
bende aldatılmak türü bişi yaşadım yani tam olarak emin olamıyorum ama aldatılmak sayılabilcek bişiydi .affettim ve mutluyum.bi şans vermek gerekiyor eğer çok seviyorsan her ilikinin bi şansa ihtiyacı olabilir. onu çok seviyorum ve birdaha yapmıycağını umuyorum eğer bi aha yaparsa çokkk sevsemde bitiririm korkarım.seni seviyorum bitanem kujummmm
 45.Yorumcu, rapunzel, antalya... 13/06/2008, 22:26
bir yıllık bir ilişkim var aldatıldığımı öğrendim aslında yakaladım dünya basıma yıkıldı.yaptıgına pişman benden bir şans daha istedi.sana olanları unutturucam dedi.çok seviyorum onu ne yapmalıyım yardım edin kafam çok karışık.derlerya aldatan bir daha yapar diye çok korkuyorum..
 44.Yorumcu, erikurdu, ankara... 08/06/2008, 17:12
arkadaşlar sakın kimseye güvenmeyin derim ben.en yakın arkadaşınıza bile.ben zamanında çok güvendim sonra sözlümle ayrılmama sebep olduğu gibi şimdi onunla o sözlendi.daha sonra bana hep gözüm vardı onda bi türlü vazgeçemedim hep elde etmeye çalıştım sonunda başardım kusura bakma dedi!alın size dost...
 43.Yorumcu, yakamoz, ist.... 06/06/2008, 23:52
arkadaşlar gecmiş olsun.insanlar elindekinin değerini kaybedince anlıyor.her insan aldatır doğru ama önemli olan hatanın afedilmesi...aşk laftan anlamıyorki napalım..affetmek kalbimizde var ama onunda sınırı var!!!
 42.Yorumcu, hasan, konya... 31/05/2008, 16:20
ya aldatan hep erkeklermi hayır
 41.Yorumcu, KADERSiZ, iSTANBUL... 29/05/2008, 13:56
MRB ALDATILMAK COK ZOR INSAN AFFEDEBILIYOR AMA ASLA UNUTAMIYOR BENDE ALDATILDIM AMA AFETTIM CUNKU ONSUZLUGA HAZIR DEYILDIM AMA HER ZAMAN ACABA LAR VAR AKLIMDA KIMINLE GENE ALDATIYORMU GUVENIM KALMADI BANA SORUYOR BAZEN BANA GUVENMIYOSUN DIMI DIYE GUVENIYORUM DIYORUM UZULMESIN DIYE AMA OLMUYOR YAPAMIYORUM GUVENEMIYORUM BU ?ÜPE BENI BITIRIYOR BU SEVMEK NE KADAR KOTU SEYMIS ALLAHIM AMA SUNU OGRENDIM ALDATILDIYSANIZ EYER AFEDIN CUNKU INANIN TERKETMEKTEN DAHA COK YARALICAKTIR ONU BU BEN SEVDIM VE AFETTIM BIRDAHA OLURSA ASLA AFETEMEM AMA
 40.Yorumcu, sermin, istanbul... 19/05/2008, 20:47
4yıllık evliyim.eşimin beni aldattığını gözümle görmedim.ama birkaç kez gizli tel.hatlarını yakaladım.çok üzüldüm.ama elimden de bişey gelmedi.eşimi çok seviyorm.acaba beni aldatıyor mudur die düşünmekten yoruldum.
 39.Yorumcu, tugba0180, adana... 17/05/2008, 14:01
arkadaşlar benim 1 senelik ilişkim vardı evliliği düsünüyorduk yada ben öyle sanmısım ama aldatıldım sonra pişman oldugunu söyledi affettim ama hala o kızla beraber
sizce ne yapmalıyım onu cok seviyorum
 38.Yorumcu, yalnız35, istanbul... 04/05/2008, 01:33
>-(ben 2 sene önce aldatıldığımı öğrendim.
kendim için affettim. eşim benimle çok ilgili çok iyi bir eş
aldattığı kadın beni bile bile eşimle oluyor benim ayrılmamak için sebeplerim var. o bayanın iyi bir kariyeri var ama onursuz.eşim yanımdayken çok mutluyum ama yokken aklımda hep ikisi var bittiğine inanmak istiyorum.bayanlar evli erkeklerle beraber olmayın üzdüğünüz insanları düşünün. bir gün başınıza gelirse anlarsınız.zaten evli erkeklerle beraber olanlarında mutlu olduklarını sanmıyorum....
 37.Yorumcu, dilek, kocaeli... 07/04/2008, 20:47
acaba aldatılıyormuyum??erkek arkadaşım çok degişti bana karşı yogunum falan diyor aramaları azaldı bende hayatında biri var diyorum hayır diyor ama inanmıyorumm kafam çok karışık....
 36.Yorumcu, kalpsiz, k.maraş... 03/04/2008, 09:21
aldatılmak benim asla düşünmediğim ve asla aklıma gelmeyen birşeydi.ve olan oldu benimde başıma geldi.kocam evetbenim canım benim aşkım bana bunu yaptı
hiç düşünmediğim bir zamanda gördüm onu.yolda arabasına benim yerime başka birkadını oturtmuş gayet rahat bir şekilde gidiyordu.bana açıklaması ne oldu biliyormusunuz .arkadaşıma götürüyodum benim deyil arkadaşımın dostu dedi.benmi ne yaptım tabiki inanmadım ama hala onunla evliyim eskiden asla ama asla affetmem diyodum ama öyle deyilmiş dışardan ahkam kesmek ççk kolay.yaşamayan bilemez.peki affettinmi?derseniz aslaaaaaa ama onla yaşıyorum işte çok doluyum arkadaşlar anlatacak çok şey var herkese geçmiş olsun
 35.Yorumcu, cesur, bursa... 16/03/2008, 19:54
bir kadının sizi sevdiğini nasıl anlarsınız.bana diyo beni sevdiğini ama ben güvenemiyorum
 34.Yorumcu, NEFLiRA, istanbul... 13/03/2008, 17:21
gözlerimi onunla açtım hayata ,deli gibi sevdim çok sevdim 6. ayımızda bana gelip ben aldattığını söyledi yıkıldım 3 ay evden çıkmadm penceredn dahi bakmadım tam kendimi toplarken tekrar çıktı karşıma sevgime yenildim tekrar başladık şimdi mükemmel bir ilişkimiz var ağustos ta evlenioruz bizim için du edin emi sonumuz ii olsun :D
 33.Yorumcu, ecemli , bursa... 08/03/2008, 20:37
aldatıldım ama bana gelip söyledi çok pişmanım diye senin yerini kimse dolduramıyor sadece yaşadım ve bitti dedi ama hayla şüpheleniyorum çünkü benimle çok ilgileniyor şaşırtıyor beni ...
 32.Yorumcu, tarçın kokulum, istanbul... 22/02/2008, 16:48
arkadaşalr ben de aldatıldım bunu daha sonra öğrendim ama affettim çünkü allah kahretsin ki çok seviyorum ve kıyamıyorum
 31.Yorumcu, asiye, izmir... 20/02/2008, 12:52
sevgilinize yani birbirinize güveniyosanız sorun yok yeterki inanın ben aşkıma güveniyorum ama aldatmaz diyede bişey yok allah insanların şeytanların şerrinden korusun. aldattırsa bende asla affetmem katlanamam şans hiç vermem çünkü ben bir şansım ki benimle birlikte ikinciyi aslaa vermem..
 30.Yorumcu, BEBEĞİM, iST... 02/02/2008, 01:38
YENİ BEBEĞİ OLANLAR....EN KRİTİK DÖNEM BU DÖNEMDE BİR ÇOK ERKEK BUNU YAPIYOR BEN YAPMAZ DEDİĞİM EŞİM BU DÖNEMDE BAŞKA BİRİNE ARKADAŞLIK TEKLİF ETMİŞ...
 29.Yorumcu, hayal, istabul... 23/01/2008, 17:38
;-)merhaba canım senı cook sevıyorum sen benım herseyımsın senı canım dan cok sevıyorum sakın benı anldatma cunku ben senı cok sevıyorum hayal
 28.Yorumcu, merve, istanbul... 22/01/2008, 16:06
bende aldatıldım afettim aynı kadınla 3 defa yakaladım çözüm diyil afetmek ama 2 tane çocugum var ne yapayım erkekler aldatılmam sanmasın omların aldattıkları kadınlarda aldatmıyormu erkeklerini
 27.Yorumcu, artist, istanbul... 21/01/2008, 20:08
aldatan herkes en sonunda pişmanlık duyar...bunun geç yada erken olması pek mühim değil.ama en sonunda PİŞMANLIK DUYARAK ACI ÇEKECEKTİR:-(
 26.Yorumcu, yeşim, balıkesir... 09/01/2008, 00:17
ben aldatmam diyen asıl aldatan
 25.Yorumcu, tepekafa, ... 05/01/2008, 12:09
ben de aldatıldım ama çok üzülmedim çünkü ilişkimizin ikinci haftasında ya deliler gibi sevip de aldattığımı gözlerimle görseydim diyorum kendi kendime benim tesellim de bu işte:)
birgün aradım ve çok yoğun olduğunu önemli bir toplantıda olduğunu çıkar çıkmaz beni arayacağını söyledi ama nedense bu sefer inanamadım içim içimi yemeye başladı benimde mesaim bitmişti arkadaşıma gittim ve aramasını bekledim tam 1 saat boyunca baktım aramıyor tam evime gidicem arkama bir döndümkü onun arabası, çıldıracak gibi oldum kendi kendime kesin bi kızla bizim her zaman gittimiz cafeye gitti dedim sanki ordan geçermiş gibi yaptım ve baktımki ikimizin de ortak arkadaşı o ve iki kız her zamanki oturduğumuz yerde oturuyorlar dışarda onları izlemeye başladım ve garson yanıma geldi ne oluyor dedi o bile şaşırdı( garsona da rezil oldum)ortak arkadaşımız dışarı yanıma geldi ve yalanlar havada uçmaya başladı.bana onu çağır dedim ve dışarı geldi.bana açık açık çapkınlık yaptığını 27 yaşında olduğunu erkek olarak ihtiyaçları olduğunu bunu benden karşılamak istemediği için başkalarını kullandığını benim onun için değerli olduğumu söyledii...bunlar bana biraz dürüstçe geldi yarın konuşalım dedi bana.ben de tamam dedim ertesi gün sesi soluğu çıkmadı.bu erkekler varya ,ne kadar kısa bir ilişki yaşamış olsak da o ilişkiye saygı duymalıydı.aldatan tekrar aldatır ....
 24.Yorumcu, maviada, ankara... 04/01/2008, 01:47
4 yıldır bir ilişkim var erkek arkadaşımın şimdiye kadar bişeyini yakalamadım ama bazen çok şüpheleniyorum önceki ilşkimde başıma gelmişti belkide bundan öyle davranıyorum yada hissediyorum erkeklere güvenemiyorum erkek arkadaşımı çok seviyorum ve bu benim güvensizligim şüphelerim aramızda sorun çıkarıyo haeran beni aldatcakmış gibi geliyo offf erkekler neden böylee
 23.Yorumcu, pişman, küt... 02/01/2008, 23:02
siz siz olun dizinizin dibinden gözünüzün önünden ayırmayı aldatırsada affetmeyin çünkü zaman boşa akıyor yapacaklarını yine yapıyolar
 22.Yorumcu, SuLTaN, ist... 25/12/2007, 15:51
Can çıkar huy çıkmazzzzzzz
 21.Yorumcu, sabuha, düsseldorf 40225... 20/12/2007, 01:18
Aldatan sadece kendini aldatir,kendi kazdigi kuyuya kendi düser !!!
 20.Yorumcu, tuba d*****, erzurum... 18/12/2007, 20:28
bence bidafa aldatan erkek herzaman aldatır kıymetinizi bilmiyosa boşverin gitsin
 19.Yorumcu, çatlak, adana... 16/12/2007, 19:38
kızlar sakın affemeyimmmmmmmmmmmm
 18.Yorumcu, ada, izmir... 08/12/2007, 00:52
Arkadaşlar ben aldatılmanın en alasını yaşadım.Asla affetmeyin ve güvenmeyin derim.Arkası geliyor çünküüüüüüüü
 17.Yorumcu, delikizz, viyana... 24/11/2007, 04:29
slm ben iki bucuk yillik evliyim ve su siralar esimden süpeleniyorum acaba aldatiyormu diye korkuyorumda biraz aldatir diye insallah yapmaz yapsada kendine yapar beni kaybeder egerki benden daha üstün bir kadinla aldatirsa helal olsun diyecem ama eminim bulamaz
 16.Yorumcu, arzu, ığdır... 06/11/2007, 20:16
10 yıllık evli ve çalışan bir bayanım, 3 tane çocuğumuz var, eşimin beni bu güne kadar hiç aldatmadığını düşünüyorum...
 15.Yorumcu, gümüs, bayern... 04/11/2007, 01:49
ben bir defa affetim ama bidaha asla affetmem! herkese bir sans verilmeli ama 2inci sans aslaaaaaaa.
 14.Yorumcu, mutsuz_kız, Elazığ... 04/11/2007, 01:21
2 yıllık bi ilişkim var.hiç yakalamadım bişeyini ama yakalamamada izin vermedi hep tlfnuna dokunmama msn şifresini bilmeme izin vermedi.içim içimi kemiriyor.acaba aldatılıyor muyum:oops
 13.Yorumcu, ceren, bursa... 03/11/2007, 14:44
bence affetmeseydın çıgdem,
 12.Yorumcu, Çiğdem, istanbul... 02/11/2007, 13:36
ya kızlar bişey sorcam aldatan erkek affedilirse yine aldatırmı sizce yoksa pişman olp bi daha yapmaz mı ben affetm ama şimdi çok pişmanım her o konuyu açtığımda sevgilim o zaman affetmeseydin diyo sanki benim hatam gibi benisuçlayıp yağ gibi üste çıkıyooo napıyım?
 11.Yorumcu, selocan, malatya... 02/11/2007, 10:03
1 senelik evliyim ve 8 aylık da hamileyim ve eşimlede çok mutluyum.ama her bayanın olduğu gibi benim de en büyük korkum aldatılmak.şayet böyle bir durumla karşılaşırsam eşimi asla affetmeeemmmmmmmmm.ve bunu oda biliyo:-P
 10.Yorumcu, meltuş, ankara... 24/10/2007, 15:02
slm ben 2 kez aldatıldım birincisinde affettim ama ikincisinde affetmedim ve dava açtım 1 kere affetmek taviz vermektir ben bu hatayı yaptım. :-o
 9.Yorumcu, kararsız, batman... 06/10/2007, 22:22
iki yıldr evlym 5 aylık bir kızım var.kocama hala aşığm.ona cok güvenyrum.insallah hap böyle gider.aldatılırsam affedebileceğmi sanmıyorm ve eşimden ayrı bir hayat düşünemiyrm.onu çok seviyorum.
 8.Yorumcu, gözde, artvin... 29/09/2007, 08:33
bencede aldatmak sadece erkeklere özgü bişe deill bende aldatıldığımı dün öğrendimm we şu an ki ruh halim hiç de iyi deil ama eminim kii onlarda birgün aynı şeyle karşılaşacaktırr allah kimseye wermesin böle şeylerr
 7.Yorumcu, hatice, Almanya... 26/09/2007, 02:27
kizlar, inaninki cok zor.bende bundan 1 ay önce aldatildimi ögrendim,ve lohusaydim!ben 10 senelik evligim, süpeleniyordum ama konduramiyordum.yapmaz diyordum ama yapti.benim ona en cok ihtiyacim varken yapti bu kötülügü bana.allah kimseye böyle birsey yasatmasin.agizinlan kus tutsa yaranamaz artik o bana.ruh saglim cok bozuldu.kizlar sakin aff etmeyin.
 6.Yorumcu, lebiderya, istanbul... 24/09/2007, 16:18
6 yıllık ilişkimde defalarca aldatıldığımı daha dün öğrendim.aşk nasılda gözümü kör etmiş.
 5.Yorumcu, dilan, ankara... 21/09/2007, 14:11
sevgili bayanlar aldatmak sadece erkeklere has bi özellik değil. kiminle olursanız olun kimin eline dokunursanız dokunun kimin gözlerine bakarsanız bakın yüreğe yazılan kişinin yeri başka oluyormuş. yusuf seni kaybettim ve bunuda hakettim ama kendimi asla affetmeyeceğim. seni unutmayacağım romeo...:-(
 4.Yorumcu, gamze, 81.215.234.157@m?la.net... 20/09/2007, 18:13
iki buçuk yıldır bi ilişkim var ve geçen yıl aldatıldım. yani aldatıldım demek doğru olur mu bilmiyorum ama.. çünkü bi ...... yattı.
 3.Yorumcu, şüpheci, ankara... 20/09/2007, 17:31
3 yıllık evliyim 2 yaşında dünya güzeli bir kızım var. çocuğa aşırı düşkünlüğüm anaç tavırlarım eşimi sanki dışarıya yöneltiyo. Hissedebiliyorum aldatırsada kendine yapar sadece beni değil dünyalar güzeli kızınıda kaybeder.ve her aldatansa önce kendini aldatır.
 2.Yorumcu, ömrüm, ankara... 11/09/2007, 02:36
mrb!bayanlar aldatıldım diye hiç üzülmesin...tilki kürkçü dükkanına geri dönecektir ama kürkçü dükkanı restore edildiği için tilkinin kuyruğunu kapıda sıkıştıracaktır
 1.Yorumcu, ARZU, istanbul... 07/09/2007, 20:09
bende aldatıldım ve çok üzüldüm erkekler malesef ki dürüstleri sevmiyorlar.allah çok büyük eden mutlaka buluyor inanın buna.

Konu hakkında yorum yaz.

İsim-Rumuz: (Soyad Yazmayın.)
E-mail: (Yayınlanmayacaktır.)
Şehir:
Favori Sayınız:
Konuyla ilgili Yorum yada Mesajınızı Yazınız.
;-) :-) :-D :-( :-o >-( B-) :oops: :-[] :-P
Yorumunuzu göndermek için, resimdeki güvenlik kodunu dikkatli yazınız.(Büyük-Küçük harf duyarlıdır.)



Asortik Şeyler
  • Rüyalar
  • Anketler
  • Tüm Burçlar ve Özellikleri
  • Yemek Tatlı Tarifleri
  • Oyun Bahçesi
  • Sinemalar
  • Güzel Sözlü Mesajlar
  • Düğün Makaleleri
  • Gelin Saç Bakımı
  • 2010 gelinlik trendleri
  • Düğüne Davete giderken
  • Düğün Uzmanı; MyWedding
  • Düğün Müziği Nasıl Olmalı
  • Gelinlik almanın incelikleri
  • Gelin makyajı tüyoları
  • En iyi Düğün için 10 şey
  • Davetiye Kuralları
  • Doğal, yeşil Düğünler
  • Osmanlı Gelinlikleri ve Gelinleri
  • Pırlanta Mücevher Hakkında
  • Gelinlik Seçerken

  • kadin.gifAsıl Makale Ambarı
    Düğün Evlilik Haberleri
  • Pelin karahan gelin oldu gelinlik giydi
  • İmparator Ayşegülüyle evlendi
  • Ünlü dizi oyuncusu, Azeri Manken ile evlendi
  • Düğün 25 Ağustosta
  • Nurşen Vatan Şaşmaz Mutluluğu
  • Sarıyer ve Çelepçi ailelerinin mutlu saatleri
  • Elvan Abeylegesse ve Semeneh Debelie Düğünü
  • Renee Zellweger 2.kere kiminle evleniyorr
  • Düğünde,Gökçe Bahadır hangi tarz gelinlik giyecek.
  • Banu Güven nikah yaptı sonra habere(NTV) çıktı
  • Roofta acayip romantik evlenme teklifi

  • kadin.gifAsıl haberlerin olduğu yer
    İnci Kutusu
  • Güzel Gelinlere,kadınlara faydalı abur cuburlar
  • Düğünden sonra hızla kilo almamanın yolları,dikkat
  • Benim kızım neden hala bekar, evlenmiyor,oğlum!
  • Kadınların erkeklerde en nefret ettiği 20 kusur
  • Evlilikte Gelenekler, Töreler ve 2009
  • Feng Shui ile hayatınıza renk verin, güzelleştirin.
  • Erkeğinizi kan emici haşeratlara kaptırmayın.
  • Düğün ve evlilikten önce seks..
  • Evlenecek gelinlerle ilgili batıl inançlar,
  • Erkekleri sinir etmenin 150 yolu.
  • Çocuklarımız için DİKKAT
  • İnternet evlilikleri kısa mı oluyor acaba?
  • Erkeklere göre ideal kadın tipleri
  • Evlilikte cinsel hayat nasıl canlandırılır
  • Elma sirkesi doğal güzellik iksiri...
  • Adım adım Normal ve Sezaryan Doğum nasıl...
  • Erkeğinizi anlamanın,konuşturmanın yolları...
  • Erkekler neden aldatır..İşte nedenleri...
  • Sevgilinizle ne kadar uyumlusunuz!!Test.
  • Onu evliliğe nasıl ikna edebilirim?....
  • Hangi erkekle evlenilir,hangi erkekle evlenilmez.
  • İlişkilerdeki bilinmeyenler ve önerilerimiz..
  • Erkeklerin vücut tavırları acaba ne anlatıyor..
  • İşte Aşık olduğunuzun ! 50 işareti..
  • İlk adımı siz atmak istiyorsanız burayı okuyun..
  • Aşkınızı devam ettirmenin 99 yolu..
  • Hollywood yıldızlarının makyaj sırları.
  • Tesettür giyim kemik erimesine neden olabilir.
  • Bazı ilginç,güzel Düğün Gelenekleri ve Adetler
  • Kadın olmanın dayanılmaz 100 nedeni ve keyfi
  • Kadın olmanın dayanılmaz ayrıcalıkları,imrene..
  • Kremlerinizi ve Bakım ürünlerini kendiniz yapın
  • Beyler,işte size bir türlü çözemediğiniz,bizlerden
  • Cinsel gücü arttırmanın yolları
  • Cinsel gücü azaltan ilaçlar-dikkat
  • İlk gece monologları

  • kadin.gifAsıl İnci kutusuna girmek için tıklayınız.
    World Wedding Top100
    Mesajlar2005-2006 2007 2008 2009 GelinGaleri Firma Ekle Webmasters Sitene Döviz Kuru Ekle
    Copyright © 2001 2014 Dugunum.Com,Net,Org İstanbul - Tüm Hakları Saklıdır. | İletişim
    Dugunum.Com sitesinin içeriği tasdixlenmiştir, izinsiz kullanmayın